Three nights in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Three nights in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Three nights in Bangkok

Door: Willemijn van der Kleij

Blijf op de hoogte en volg Yvette

23 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Nou, daar zitten we dan, in het prachtige ‘drukke’ Bangkok. De vlucht ging probleemloos maar wel met een dubbel gevoel na de vreselijke berichten over MH17 naar Kuala Lumpur. Gedachten gaan regelmatig uit naar de pechvogels op die horrorvlucht.

We zitten in Bangkok in het prachtige Chatrium hotel aan de Chao Praya rivier, in het Noorden van de stad. We komen vroeg in de morgen aan en ondanks onze vermoeidheid (hele nacht niet kunnen slapen in het vliegtuig) besluiten we toch even de stad in te gaan. We gaan met de taxi naar een toeristisch straatje waar we gaan lunchen.: Khao San Road. We moesten toch wel even wennen aan de peper …

Na de lunch vinden we dat we wel een massage verdienen, dus de mannen krijgen een heerlijke full body thaise massage en mama en ik laten lekker onze nageltjes lakken. Na 32 uur niet slapen, kruipen we om half 8 eindelijk lekker ons bedje in.

De volgende dag hebben we een druk schema, we hebben namelijk een fietstocht gereserveerd bij Co van Kessel. Co is helaas in 2012 overleden maar hij heeft zijn nabestaanden met een prachtig bedrijf achtergelaten dat avontuurlijke fietstochten door Bangkok organiseert. 10-tallen Nederlanders melden zich tegelijkertijd. We pakken de fiets samen met een ander gezin en onze begeleiders Dream en mister Tom. Deze fietstocht, gemaakt door Co zelf, is een 5 uur lang durende tocht door China Town, het oude Bangkok en een rustiger wijk in het groen. In China Town bereiken we, na wat vertraging door de mensenmassa in de 0,5 meter brede steegjes met autosloperijtjes (veeeel), schoenenwinkeltjes (nog meer) een eetstalletjes met ruime selectie van (onbetrouwbare?) heerlijkheden, de longtailboot die ons samen met de fietsen brengt naar het oude Bangkok. Daar fietsen we een tijdje door de buurt en bezoeken we een paar tempels, waarna we de volgende longtailboot bereiken. Na ongeveer 30 minuten varen bereiken we, inmiddels tussen het groen, het rustige wijkje. Hier fietsen we op een smal weggetje tussen de Pandan, citroengras en bananenbomen. Daar stoppen we dan bij een klein lokaal restaurantje, waar de peper in het eten Maarten toch even teveel wordt… Wat een geweldige fietstocht was dat!!

De derde dag hebben we eerst Wat Pho (met de liggende Boeddha) bezocht en daarna, samen met een duo ‘trouwe’ tuk tuk chauffeurs een tocht gemaakt langs de hotspots van Bangkok. Kosten voor de tuktuk waren bespottelijk laag; er moest haast wel een addertje onder het gras zitten. Eerst bezochten we een tempel, waar je musjes mocht vrij laten voor goodluck en happiness. Dit deden wij niet maar een paar gezinnen na ons wel. Helaas werd er wel een musje gepakt door een van de vele zwerfkatten hier. Toen gingen we maar even voor papa shoppen bij een pakkenwinkel. De tuktuk chauffeurs wisten ons daar op slinkse wijze naar binnen te loodsen. Papa is er zeker van dat alles een complot was, maar dat zullen we nooit te weten komen.

Nou papa had er zin in, hij heeft namelijk 1 warme winterjas, 2 pakken en wat overhemden gekocht, nu maar hopen dat we niet zijn opgelicht, dat ze goed op maat worden gemaakt en veilig en wel aankomen in Nederland (zonder vervelende fooi voor de Nederlandse douane). Hierna toch maar snel door naar het Grand Palace, wat net gesloten blijkt te zijn bij aankomst……ergens hadden we onze planning iets anders moeten doen.

Nu zitten ik hier samen met papa en mama op een terrasje, terwijl de jongens in het zwembad liggen en we toch wel erg ontroerd zijn door de nieuwe ontwikkelingen en verhalen over MH17. Vanavond gaan we eten in het hoogste restaurant van Bangkok. op het dak op de 61ste verdieping van het Banyan Tree hotel: een diner op grote hoogte. hopen dat het niet gaat regenen… Morgen vertrekken we met het vliegtuig richting het noorden van Thailand, namelijk naar Chang Rai. We’ll see what tomorrow brings ;-)

Dikke kus van Willemijn (en papa) en de rest van de fam. uit het chaotisch Bangkok, 23 juli 2014

• 24 Juli 2014 - 19:04

Brenda:

Nog maar net op vakantie en al zoveel meegemaakt!!
    Heel gaaf geniet!!!

• 24 Juli 2014 - 22:53

Ginger:

Lieve luitjes,

Fijn dat alles zo goed gaat. Zijn jullie goed aangekomen in Chang Rai? Hebben deze dagen regelmatig aan jullie gedacht met dat vliegen.

Leuk verslag gemaakt van jullie belevenissen Willemijn. Neem aan dat het weer goed is want dat vertelt het verhaal niet. Heeft alleen Patrick geshopt en moesten jullie toekijken? Abercrombie T-shirt daar ook gescoord of zat ie al in de koffer? Zo te zien hebben jullie het goed naar de zin.

Morgen gaan wij ook varen in een long sloop vanaf de Uitkijk in Loosdrecht richting Weesp. De versnaperingen staan klaar; wij moeten daar al om 10.00 uur zijn.

Kijk uit naar het vervolg van de trip.

Have fun, Ginger