Richting het regenachtige Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Richting het regenachtige Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Richting het regenachtige Laos

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

In mijn vorige blog eindigde ik met de vraag of papa inderdaad zou zijn opgelicht door de ‘pakkenman’ en met de vraag of het droog zou blijven aangezien wij gingen eten op het dak. Gelukkig is het de hele avond droog gebleven en hebben we kunnen genieten van het geweldige eten en uitzicht.

De dag daarna zou de man om 10 uur weer langs komen om de voorbereidde pakken te komen passen. ’s Ochtends, toen de de koffers ingepakt waren en het inmiddels 15 minuten na tien was, kwam er toch nog een collega van de pakkenman langs. Alles zat prima afgezien van een paar mouwen die iets te lang waren. Papa wantrouwt de business echter nog steeds, dus sprak hij af voor laatste pas-actie en laatste betaling in ons hotel in Bangkok per eind augustus. Hopen dat de Thaise Oger/Society Shop/ Suit Supply ook dan de afspraken nakomt en we met extra bagage naar NL terug kunnen.

Na het passen vertrokken we richting het oude vliegveld van Bangkok, waarvandaan we vlogen naar Chang Rai. In het vliegtuig werden we vergezeld door het lokale voetbalteam uit Chang Rai. Later hebben we ze even gegoogled en blijkbaar spelen ze de hoogste competitie in Thailand en zijn er zelfs Nederlandse voetballers die hiervoor naar Thailand vertrekken.

In Chang Rai verbleven we in het Le Meridien Resort voor 2 nachten. Een heerlijk hotel met een prachtig zwembad aan de rivier de Kok. De volgende dag hebben we besloten de stad eens te bekijken. Papa was wat leuke tempels tegen gekomen in h et boekje; die gingen we maar even zoeken, waarop gezeur van mij volgde of we het niet even konden vragen. ’s Avonds hebben we heerlijk in het Italiaanse restaurant van het hotel gegeten. Deze avond moesten we overigens ook onze eerste malaria pil innemen. Malariapillen moet je 1 dag van tevoren en tot een week na je verblijf in een malariagebied nemen. De pil doorslikken was geen probleem maar toen ik ’s nachts in bed lag werd ik opeens wel heel misselijk en is samen met mijn heerlijke pasta carbonara ook mijn malariapil ook ….; nou ja: je begrijpt het wel. Ik hoop maar dat dit niet de komende 4 weken zo aanhoudt… Wat papa erg opviel was het aantal oude Europese mannen samen met een jongere Thaise vrouw. Een uitzondering daarop was een oude Europese man met een jongere Thaise man….

Vandaag ging de wekker al om 5 uur bij papa en mama omdat wij om 6 uur werden opgehaald om met de bus 2 uur te reizen naar de grens van Laos en Thailand. Aan de andere kant werden we gelukkig al gelijk welkom geheten door enorme sprinkhanen. Na de grens stonden er kleine autootjes voor ons klaar waar onze bagage op het dak moest. Papa en mama waren al gelijk bang dat dit fout zou gaan en dat onze bagage van het dak af zouden vallen. En inderdaad na wat hobbels op een oud houten bruggetje viel een van onze koffers en een rugzak van een andere passagier van het dak af.. Nadat we die maar bij ons hadden genomen, reden we door naar de plek waar onze boot vertrok. De Shompoo cruise is een boottocht van 2 dagen over de Mekong naar Luang Prabang. Onderweg slaap je wel in een hotel aan de rand van de rivier. Nu zitten we dus heerlijk op de boot te genieten van ons uitzicht vanaf de boot tussen het groen, de tempels en de vissersbootjes. We zullen weer wat schrijven als we in Luang Prabang zijn denk ik.

Dikke kus Willemijn

• 26 Juli 2014 - 14:14

Anita:

Hi Wil, klinkt leuk allemaal.
    Veel plezier gr de Lemstraas

• 27 Juli 2014 - 16:29

Vinger:

Dear Family,

Dat waren weer veel avonturen. Hoop niet dat er iets breekbaars in de koffer zat!
    Goed verslag Willem, ben er helemaal bij! Dat belooft nog wat voor de komende
    weken.
    Zijn vrijdag niet naar Weesp maar naar Utrecht gevaren en kwamen "langs" de
    Stinzenlaan. Leuk varen in de grachten!
    Tot de volgende uitzending!

Ginger X

• 27 Juli 2014 - 21:37

Brenda:

He Mijn.
    Leuk verslag weer.
    Krijg je een beetje een indruk waar jullie vertoeven.
    Verslag van onze kant is niet nodig, dat ken je, maar ook weer heerlijk!!
    Wanneer laten mama en jij een ooi jurkje op maat maken?!
    Groetjes en een dikke kus van ons!

• 29 Juli 2014 - 14:22

Sabine En Ronald:

Klinkt allemaal weer goed! Mooi ook om op de foto's te zien dat jullie ook de wat meer real life kant voorbij zien komen met de monniken langs de rivier. Ik hoop trouwens dat iedereen inmiddels een beetje gewend is aan de malaria pillen, vervelend als je er zo'n last van hebt. Zeer benieuwd naar jullie ervaringen in Laos, Terra Incognita en hopelijk een hele authentieke ervaring.
    Heel veel plezier en we houden de site in de gaten voor verdere verslagen!

Groet
    Sabine en Ronald

• 29 Juli 2014 - 14:22

Sabine En Ronald:

Heel veel plezier en we houden de site in de gaten voor verdere verslagen!

Groet
    Sabine en Ronald