Vientiane en afscheid van Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Vientiane en afscheid van Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Vientiane en afscheid van Laos

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Yvette

04 Augustus 2014 | Laos, Vientiane

Onze laatste bestemming in Laos, de hoofdstad Vientiane. We verblijven hier in het Ansara hotel, midden in de stad: prima kamers, heerlijk zwembad, helaas snapt het personeel het niet helemaal.. De eerste dag (1 augustus!!!) weten jullie allemaal als het goed is al hoe het is gelopen, wat een opluchting!! Ik heb ondanks alles zeker een leuke dag gehad.

De tweede dag zijn we naar de morning market en de arc de triomphe van Vientaine gegaan. Morning market: vies, smerig, walgelijk, stinkend, druk en totaal niet toeristisch, daar waren we dus zo weg. Daarna zijn we doorgelopen over de Laotiaanse Champs elysees richting de Patouxay. Terwijl de mannen hier toegangskaartjes aan het kopen waren, was het dit keer een aziaat niet gelukt om ongezien een foto van deze prachtige blonde dames te maken haha, dan maar even poseren. Boven had je een prachtig uitzicht over de stad en de monniken bij de fontein.

’s Middags hebben we eerlijk bij het zwembad gelezen en zijn we daarna in een heerlijke Frans restaurantje gaan eten in de buurt van het hotel. Het restaurant werd gerund door een fransoze uit Toulouse en haar Laotiaanse man. Het eten was typisch Frans en heeeeeeeeeeerlijk!! Vandaag zijn we op het fietsje de belangrijkste tempels en stoepa’s van de stad gaan bekijken, erg indrukwekkend. Morgen vertrekken we alweer naar Cambodja, terwijl ik me nog niet eens realiseer dat we echt in Laos zijn……

Laos vind ik een heel gaaf land! We hebben denk ik ondanks dat we maar een klein deel van het land hebben gezien een goed beeld gekregen van het land, de groeiende economie en de armoede hier. Het verschil tussen dit hotel waar ik dit nu zit te schrijven en tussen het huisje (als je het zo kan noemen) van de moeder van onze gids is zoooooo groot. Ik denk ook dat wij in het goede jaar hierheen zijn gegaan, het is namelijk economisch zo aan het groeien door de toeristen dat het over een paar jaar te toeristisch is en stukken minder authentiek dan het nu is.

• 04 Augustus 2014 - 08:26

Ginger:

Goed te lezen dat het zo afgelopen is met Mams en dat jouw verjaardag niet helemaal in de verdrukking is gekomen en er toch taart was.
    Al met al hebben jullie hierdoor de unieke kans gekregen in de "keuken" van het dagelijkse leven van de arme Laotiaan te kijken. Een bijzondere ervaring!
    Heel benieuwd naar het nieuws uit Cambodja.

Ginger Xx