Villa Z,Z&M in Seminyak - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Villa Z,Z&M in Seminyak - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Villa Z,Z&M in Seminyak

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Yvette

03 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Hoe gaat het in de tussentijd met ons in Seminyak?

Helaas iets minder voorspoedig dan gehoopt!
We bevinden ons (wederom) in een prachtige halfopen villa, voorzien van eigen zwembad, gelegen in een mooie tropische tuin. De villa biedt veel privacy en voor het ontbijt hoeven we ons ook niet te verplaatsen naar de eetzaal; op een tijdstip naar keuze komt de keukenbrigade naar ons toe om een vers ontbijtje te bereiden in onze ruimgeoutilleerde keuken. Seminyak is het gezellige en hippe strandoord ten noorden van Kuta. Kuta is (volgens zeggen) Sodom & Gomorra met hardzuipende Aussies die 24*7 los gaan. Surfersparadijs met torenhoge golven en een uitgebreid nachtleven. Seminyak biedt daarentegen de hipste strandtenten (Ku Dé Ta, bijvoorbeeld), de beste restaurants van ZO Azië en winkels met vertegenwoordiging van alle chique merken, zowel echt als nep. Kortom: alle ingrediënten voor een fantastisch verblijf. En wat gebruiken wij daarvan? Nou, ongeveer niets….

De ziekenboeg breidt zich sinds Amed verder uit. We vermoeden dat de bonte avond bij Warung Bali in Amed een bijdrage aan de feestvreugde heeft geleverd, maar de echte schuldige kunnen we niet met zekerheid aanwijzen.

Yvette is redelijk hersteld van de kwalen na het innemen van de penicilline. Helaas is haar eetlust en energieniveau nog steeds beneden peil. Patrick worstelt met wat (hanteerbare) griepverschijnselen en de standaardkwalen van Montezuma’s revanche. Matthijs heeft ook last van de inwendige mens maar verder wel voldoende energie. Eigenlijk is Maarten degene met de meeste kwalen. Hij heeft echt last van een zwakke maag. Het dieptepunt werd toch wel gevormd door het feit dat hij het verjaardagsdiner van Willemijn definitief om zeep hielp door zijn deel van de taart terug op tafel te brengen (…..hebben we maar geen foto’s van gemaakt……) En Willemijn? Die voelt zich onaantastbaar maar eigenlijk tegelijkertijd het grootste slachtoffer. Verjaardagspartijtje versjteerd, niet naar de Waterbom, chagrijn bij de rest, etc.

Villa Ziek, Zwak en Misselijk slaat zich er vast wel doorheen, maar het zou wel fijn zijn als we binnenkort weer echt gaan genieten van de pracht van Bali. Tot die tijd hebben we boeken, Nintendo DS, een I-pad met een 10-tal films (dank je wel, Alex!) en wat illegale films op DVD die aangeschaft zijn in Ubud. Gelukkig zit Eat, Pray, Love er ook bij – misschien moeten we die ook maar eens opzetten om wat meer van Bali te zien…..

• 03 Augustus 2011 - 08:04

Annemarie (niet Mama:

Wat jammer dat jullie allemaal aan het kwakelen zijn. Hopelijk niets vanuit Maleisie meegenomen. Zou jammer zijn als de laatste week daardoor bepaald wordt.
    Hopelijk snel weer allemaal ok.
    Liefs
    Annemarie

• 03 Augustus 2011 - 08:24

Opa En Oma Lina :

Een verhaal uit de ziekenboeg helaas.
    Hopen dat alle ongemakken snel tot het verleden behoren en jullie weer kunnen genieten van de slotfase in Bali. In Breukelen alles goed, Maarten er hangen al 5 boontjes in je projekt.
    Liefs en groetjes xxx

• 03 Augustus 2011 - 11:41

Olivier:

Nu ja, als je dan toch aan de pot gekluisterd bent, dan maar op bali in een villa kakelbout.
    Veel plezier nog en spoedig herstel!
    gr. Fam. Takx