Laatste dagen Amed - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Laatste dagen Amed - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Amed

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

02 Augustus 2011 | Indonesië, Batavia

Het medicijn van Dr. Pon werkt en Yvette is aan de beterende hand. De koorts neemt af en de eetlust begint zo langzaam maar zeker weer terug te komen. Terwijl de een aan de beterende hand is beginnen de klachten bij andere toe te nemen. Bart klacht over pijn in zijn hoofd en last van de innerlijke mens en Patrick begint nu ook klachten te ontwikkelen. Anita en de kinderen lijken vooralsnog nergens last van te hebben. Houden zo!!

De laatste paar dagen in Amed hebben we ons vooral bezig gehouden met snorkelen, relaxen en beautybehandelingen. Op zaterdagmiddag zijn we met z’n allen in een open pick-up richting Coral Garden gereden om te gaan snorkelen. Voor de kinderen lag het hoogtepunt niet bij het snorkelen maar bij het ritje met de pick-up. Een piepklein autootje waarbij er slechts 1 persoon voorin kan zitten en de rest achter, buiten, in het laadvak. De kinderen vonden het geweldig en hebben dat ook iedereen en-route laten weten. Ook het snorkelen in Coral Garden was prachtig. Een schitterende snorkellocatie waarbij je het koraal in allerlei kleuren ziet met prachtige gekleurde vissen. Wij hebben nog niet eerder zo mooi gesnorkeld.

Op zondag, onze laatste dag in Amed, zijn de mannen met de kinderen gaan snorkelen bij het Japanse wrak. Het snorkelen was geen succes. Het water was troebel en het wrak stelde niks voor. Daarnaast was het ongelofelijk druk. Al met al een slechte keuze. Tegelijkertijd hebben de vrouwen zich laten verwennen met mani- & pedicure in de spa van het huis. Geen straf! De handjes en de voetjes zien er weer prachtig uit. Tevens mochten de vrouwen bedenken waar we ’s avonds gingen eten. Op suggestie van Ketut zijn we naar een restaurantje gegaan met een Balinese danseres en dat hebben we geweten. Het was een enorm slechte keuze. Veerle en Sjoerd moesten al ruim een uur wachten voordat zij hun drankje kregen. Het eten komt in Indonesie zelden tegelijkertijd maar eigenlijk altijd gefaseerd. Bij Patrick en Yvette duurde het echter wel heel lang. Na 2 uur wachten hebben we toch maar eens gevraagd waar het eten bleef. “Oeps, we hebben de bon weggegooid en zijn jullie gerechten helemaal vergeten”. Daarnaast was de kwaliteit ronduit slecht. Van de Balinese dans hebben we ook niet echt kunnen genieten. De dame was prachtig gekleed maar de combinatie van de muziek en de dans is niet echt aan ons besteed. Was er nog een lichtpuntje deze avond ??? Ja zeker ! Er speelde een jongensband die wel aardig was en ten tweede hebben we nog nooit zo goedkoop gegeten met 9 personen. De eindsom was 38,- Euro voor een hoofdgerecht inclusief drank voor 9 man. Hier en daar zijn ze wel wat drankjes vergeten maar goed dat neemt niet weg dat 38,- Euro een lachertje is.

Maandag 1 augustus, Hieperderpiep Hoera, Willemijn is jarig. Al weer 12 jaar, maar het is tevens ook onze vertrekdag uit Amed. De familie Lemstra gaat naar huis en wij reizen door naar Seminyak. Een rare en vreemde dag om jarig te zijn. Om de verjaardag van Willemijn toch nog een beetje met de familie Lemstra te kunnen vieren hebben we taart geregeld die helemaal uit Amlapura (een uurtje met de scooter, enkele reis) moet komen. Dit betekende voor Wayan dat hij al om 06.00 op zijn scooter moest zitten. Niks is ze teveel dus ook deze klus werd geregeld. Gezamenlijk hebben we ontbeten, gezongen, cadeautjes uitgedeeld en taart gegeten waarna de familie Lemstra is vertrokken naar de luchthaven. Wij zijn nog een paar uur in de villa blijven hangen omdat Willemijn van haar broertjes een massage cadeau heeft gekregen die gelijk ingewisseld kan worden. Willemijn heeft een heerlijke verwenochtend gehad. Het lichaam is gemasseerd en de teennagels staan weer prachtig in de lak.

Amed was heerlijk ! Een prachtige huis met een geweldige staf in een deel van Bali waar het toerisme bezig is zich te ontwikkelen. Het contrast met onze villa en de buitenwereld is heel erg groot. Het was enorm gezellig met de familie Lemstra. De kinderen hebben genoten van het gezelschap van Veerle en Sjoerd. De komende 11 dagen wordt het afzien want dan moeten we het gewoon weer met elkaar gezellig maken ;-)

• 02 Augustus 2011 - 06:29

Roos:

Gefeliciteerd met Willlemijn. Wat goed te horen dat je weer beter bent. Toch zonde als je in bed ligt met koorts als je in prachtige resorts zit met amazing views.
    Geniet nog even van je spaatjes. Nog een kleine newsflash: Anna Sophia is 29 juli geboren. Moeder en dochter maken het goed.
    Groetjes Roos

• 02 Augustus 2011 - 21:00

SnR:

Hallo Familie,
    Hoe is het met de ziekenboeg van Dr. Pon? Hoop dat jullie allemaal snel weer helemaal beter zijn. Liefs Sabine en Ronald.

• 03 Augustus 2011 - 13:09

Fam. Perridon:

Sorry Sorry maar Willemijn beter laat dan nooit maar lieverd alsnog van harte met je verjaardag!!!!
    Wat fijn om te lezen dat je weer aan het opknappen bent Yvetteke! Ga zo door..... Geniet nog even lekker van al het moois X Bren