Groeten uit de Rimboe! - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Groeten uit de Rimboe! - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Groeten uit de Rimboe!

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Yvette

13 Juli 2011 | Maleisië, Tanah Rata

Op 12 juli is alweer de laatste dag in de jungle aangebroken. Dit was duidelijk dag 2 van de cursus: Expeditie Robinson voor beginners.

Gestart werd met het onderdeel: stroomopwaarts met de bananenboot door stroomversnellingen. Spannend, boeiend en vooral erg nat. De camera’s konden met moeite gered worden in plastic tasjes, de kleding was doorweekt.

Deel 2 bestond uit een rondleiding in de nederzetting van en kennismaking met Orang Asli nomaden (aboriginals). Eerst werd getoond hoe je vuur maakt zonder aansteker, lucifers of vuursteentjes. Daarna werd voorgedaan hoe een blaaspijp en giftige pijltjes gemaakt worden om apen te schieten; apen vormen immers nog steeds een belangrijk onderdeel van de schijf van vijf van deze mensen. Uiteindelijk mochten we zelf proberen om een speelgoed aapje te raken met de blaaspijp. Apen hoeven zich over ons geen zorgen te maken…..

We hebben nog even met de kinderen overlegd of een langer verblijf gewenst was (jongens moeten al vanaf hun 7de jaar tabak roken, meisjes trouwen en krijgen kinderen vanaf een jaar of 14), maar ze stapten toch liever weer in.

De reis werd vervolgd naar een mooie zwemplek waar onderdeel 3 van de cursus plaatsvond: liaan slingeren met een verfrissende plons als beloning. Dit onderdeel bleek met name door Willemijn, Maarten en Matthijs prima beheerst te worden (ze hadden veel plezier met de oefening).

Yvette heeft zich bij bovenstaande vooral tot de theorieonderdelen beperkt.

Morgenochtend brengt de bananenboot ons, middels een tocht van 2 uur, terug naar de bewoonde wereld. De komende dagen brengen we op grotere hoogte door in de koelte van de Cameron Highlands. We zijn heel benieuwd welke nieuwe avonturen en indrukken we hier weer te verwerken krijgen.

• 13 Juli 2011 - 09:33

Groeten Uit Maaiveld:

Was al benieuwd waar jullie uithingen dat er geen internet communicatie mogelijk was. Mooie (soms wat angstige?) ervaringen komen door alle verhalen mee. Fotos geven ook een geweldig mooie indruk van wat jullie allemaal beschrijven. Ik kan een vorm van jaloezie nauwelijks onderdrukken terwijl ik hier in een treurig kantoorpand in het beste deel van Amsterdam uitkijk op leegstaand beton en regenachtige treurnis. Heel veel plezier daar!