Even relaxen op een ligbedje! - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Even relaxen op een ligbedje! - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Even relaxen op een ligbedje!

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 Juli 2011 | Maleisië, Pangkor

Het is 07.00 uur en de familie ligt nog in diepe rust. Met uitzicht op de straat van Malacca lig ik op een ligbedje op ons terras met mijn laptop op schoot. Ik ben wakker geworden van zo’n 100 vliegende honden die hun intrek hebben in een boom precies voor onze beachvilla. Ze maken met elkaar een enorm kabaal. Helemaal niet erg want wanneer ben je nou getuige van een zwerm of kolonie vliegende honden in je voortuin. Het zijn enorme beesten, die net als vleermuizen, ondersteboven aan een tak hangen. Ik ben niet de enige die al wakker is want om mij heen wordt er al hard gewerkt. Het strand wordt aangeharkt, de paden worden geveegd, de man van het ontbijt loopt langs en de bloemenmozaïeken worden in de potten gelegd.

2 Dagen geleden zijn we aangekomen op dit prachtige eiland Pangkor Laut. Desmond heeft ons naar de ferry in Lumut gereden. De rit van Penang naar Lumut duurde ongeveer 3 uur waarbij we een tussenstop hebben gemaakt bij een schildpaddensanctuary. De sanctuary is gelegen aan het strand waar de schildpadden ’s nachts hun eieren leggen. Om er voor te zorgen de lizzards niet alle eieren opeten worden deze ’s nachts door de medewerkers weggehaald waarna ze op nieuw begraven worden op het terrein van de sanctuary. Als de eieren uitkomen worden de schildpadjes verzameld en ’s nachts weer losgelaten bij zee. Een mooi project !

Patrick is inmiddels ontwaakt en vertrekt naar de sportschool (met uitzicht op zee) om een stukje te gaan fietsen.

Na de schildpadden zijn we doorgereden naar Lumut. Met de ferry zijn we in ongeveer 30 minuten op Pangkor Laut. Een vrij onstuimig ritje waarbij we door de hoge golven redelijk nat worden. Willemijn was op een gegeven moment echt bang. Het gekke is dat zij haar hand niet omdraait voor een achtbaanritje maar voor een tochtje met de boot is ze als de dood.

Ik verheug me al een hele tijd op een verblijf op Pangkor Laut Van diverse kanten hebben we gehoord dat het een geweldig eiland moet zijn. En dat is ook zo. Het is een schitterend eiland met een prachtig hotel. Sterker nog, het eiland is het hotel of het hotel is het eiland. Een echt bounty-eiland. Service staat hoog in het vaandel en alles ziet er even mooi en prachtig uit. We zijn hier stiekem wel erg aan toe. We hebben 2 beachvilla’s. Deze villa’s liggen ongeveer 10 meter van het strand vandaan en zien er prachtig uit. Aan het einde van de kamer zit er zelfs een buitenligbad met volledige privacy in……

De middag hebben we heerlijk doorgebracht bij het zwembad. Ook hier zijn we getuige van beesten die we nog niet eerder hebben gezien. Rond het zwembad vliegen zogenaamde Hornbillvogels. Maarten riep gelijk “kijk daar heb je Toekans”. Deze vogels lijken er veel op maar zijn toch net anders.

Gisteren zijn we naar Emerald Bay gegaan. Je kan je heel eenvoudig met een busje laten brengen maar wij kozen voor een wandelingetje over het eiland. Dit hebben we wel geweten want het was een enorme klim omhoog wat resulteerde in een huilend kind (Maarten) die het niet meer zag zitten. Emerald Bay ligt aan de andere kant van het eiland. Een echt bountystrandje. Een baaitje met een wit zandstrand waarbij de zee in een paar kleuren blauw wegloopt met beachclub waarbij je de dag doorbrengt op een ligbed, waterstoel of hangmat. De handdoeken liggen klaar en er komt meteen iemand om flessen koud water te brengen. De jongens hebben geen van dit alles gebruikt want zij hebben de hele dag in het water hebben gelegen. Zij zagen er aan het eind van de dag ook bruingeroosterd uit. Onze eerste echte dag hier was geweldig. We hebben niks gedaan en tegelijkertijd genoten van alles om ons heen.

• 19 Juli 2011 - 06:05

Sylvia Ter Haar:

Ik ben jaloers op jullie, wauw op Pangkor Laut! Helaas verkoopt Silverjet het niet meer maar zag er altijd schitterend uit. Lekker nog even genieten!

• 19 Juli 2011 - 10:21

Opa En Oma Lina:

Na terugkomst van een zonovergoten Cyprus hebben we genoten van jullie verhalen en foto's. Wat een ongelooflijke ervaring is deze trip. Geniet er met volle teugen van want dit is uniek.
    Met een hartelijke groet aan jullie allen.
    xxxx opa en oma Lina

• 19 Juli 2011 - 21:20

SnR Vanuit Breukelen:

De verhalen worden extra bekrachtigd door de prachtige beelden. Wat een schoonheid, geweldig. Uit rusten van alle avonturen tot nu toe lukt wel in een bounty wereld, denk ik.... We krijgen de indruk dat pangkor laut het wel waard is om een keer aan te doen. Het zal wel wennen zijn met allemaal van die rare beesten om je heen. Is Patrick daar al een beetje aan gewend, huisdieren?

• 19 Juli 2011 - 21:31

Frisco, Stitch, Sam.:

Mauw! Hoe is de vis ter plekke? Die vliegende honden zien er ook wel uit als leuk materiaal om op te jagen. Vandaag was weer wat beter weer om buiten te zijn, van gisteren lusten de katten geen brood. Geen kans voor de muizen om te dansen. Wij zijn ondertussen al weer een klein beetje gewend aan de nieuwe oppas maar zien er wel weer naar uit dat jullie thuis zijn. Geniet er wel van en mochten jullie nog grote soortgenoten van ons tegenkomen, pas goed op jezelf. Kopje, Frisco, Stitch en Sam.

• 21 Juli 2011 - 13:53

Rigtje Roelofs:

Je moeder liet me je reisverslag zien, dus nu geniet ik ook stiekem even mee.
    Wel veel foto's van enge beesten.
    Liefs, Rigtje