Privé! - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Privé! - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Privé!

Door: Yvette & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Yvette

21 Juli 2011 | Maleisië, Pangkor

Pangkor Laut deel 2

Alvorens ik het vervolg van onze belevenissen op Pangkor Laut ga vertellen, wil ik als allereerste mijn moeder feliciteren met haar verjaardag. Lieve mama, namens ons allen van harte gefeliciteerd met je ..ste (ik ben vergeten hoeveel) verjaardag. Maak er een mooie dag van!!!

Vandaag nemen we helaas afscheid van Pangkor Laut. We hebben hier een geweldige tijd gehad met als absolute hoogte punt ons private diner on the beach gisteravond.

Als we dan toch een minpuntje moeten bedenken over Pangkor Laut dan zou dat voor ons de keuze aan restaurants zijn. Ben je met alleen volwassenen dan is er geen probleem en kun je in 5 verschillende restaurants terecht. Ben je echter met kinderen dan blijft de keuze beperkt tot 2. De eerste avond zijn we gaan eten bij de Chinees. Een goed restaurant met veel keuze. De 2e avond hebben we gegeten bij het hoofdrestaurant. Wij waren niet onder de indruk en de prijzen lagen onterecht hoog. Na nog een avondje (heerlijke) Chinees wilden we toch wel wat anders doen.

Na een inspannende jungletocht van 2 uur, waarmee je ook meteen ¾ van Pangkor Laut hebt gezien, belandden we gisteren rond het middaguur weer bij Emerald Bay. Daar aangekomen kregen we van Duitse medewandelaars, hij permitteerde zich nog een Witz over de 2e wereldoorlog, de tip om te genieten van een privé etentje met zonsondergang in deze prachtige baai. Hoewel flink prijzig, leken de baten in dit geval de kosten ruimschoots te overstijgen. Dus inderdaad het strand maar gereserveerd. Het werd een onvergetelijke avond.

Picture it:
- De hele baai voor ons zelf, afgezien van een aimabele gastheer, een kundige kok en nog een paar figuranten met onduidelijker rollen (o.a. een fotografe)
- Ontvangst bij zonsondergang met schitterende gedekte tafel, omzoomd door kaarsverlichting
- Lauwwarm zeewater voor een avondduik voor WMM (hoewel dat minder verstandig scheen wegens het avondprogramma van kwallen in ONZE baai)
- Krabben die zich onbespied wanen en met noodvaart over het strand rennen
- Arenden in volle jacht op kansarme, kleinere vogeltjes
- Gezellig gezelschap van alleen eigen gezinsleden
- 5 gangen diner met meer kreeft dan we konden verstouwen en veel andere heerlijkheden (eenvoudig kindermenuutje voor de kinderen, die voldoende happen van ons konden meepakken)
- Onbeperkt fruitcocktails voor de kinderen
- Familieportret door fotografe, resultaat lag op bed bij terugkomst op de kamer
- Verjaardagstaart en –kaart voor Willemijn (men had Patrick bij aankomst uitgehoord over spelling van namen kinderen en hun geboortedata en 20 juli is toch ook ongeveer 1 augustus?)

En tenslotte werden we bij thuiskomst (tonnetje rond, dat spreekt voor zich) verrast met een bloemenbad. Ondanks het late tijdstip MOESTEN de kids uiteraard nog even te water.

Wat hebben we nog meer gedaan op Pangkor Laut? Boeken gelezen, gezwommen in zee en in het zwembad, een uurtje gespaad door Yvette (Patrick heeft zich beperkt tot 5 minuten complementary shoulder and neck massage), ’s ochtends om 0800 uur tennissen (P met M resp. M), snorkelen, ritje achter de speedboot en vooral genieten.

De rekening is voldaan (bounty heeft zijn prijs), de speedboot brengt ons straks weer naar het vaste land waarna we nog een paar honderd kilometer naar Kuala Lumpur mogen afleggen. Nog een nachtje terug in het hotel van 2 weken geleden – dus een bezoekje aan de skybar met Twin Tower view zullen we niet laten schieten.

En morgen naar Bali. Er breken ongetwijfeld nog 3 fantastische weken aan, maar de eerste 3 in Singapore en Maleisië waren al onvergetelijk.

• 21 Juli 2011 - 09:27

Opa En Oma Lina:

Hoe moet je hier nu op reageren. Wat een ongelooflijke ervaringen!!!!
    Maar op de eerste plaats onze hartelijke felicitatie met de verjaardag van je moeder/schoonmoeder en amma.
    P.s. schitterende foto's
    Niet te geloven wat jullie allemaal meemaken.
    xxxxxx

• 21 Juli 2011 - 09:56

Brenda:

Allereerst lieve Fam. van harte met je Mams,Oma,Schoonmoeder (volgens mij heb ik ze nu allemaal?!) ! Nog vele gezonde jaren samen met haar. En wat reisverslag weer zeg..... Yvette we hebben aan flesje wijn niet genoeg om bij te praten waanzinnig!!!! xx Bren en fam

• 23 Juli 2011 - 10:45

Maggie:

Lieve Family, ik krijg met regelmaat de reisverslagen van Veerle en familie door en reageer daar uiteraard op. Ook een keer een groet aan jullie. Af en toe lees ik jullie verslag en bekijk de foto's. Wauw wat een avontuur. Een belevenis om niet te vergeten.

Een extra groetje aan mijn moppie Willemijn.

Groetjes aan allemaal van ons allemaal

Knuf
    Maggie, Charles en Huub