Verslag van Willemijn (Singapore en Maleisië) - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Verslag van Willemijn (Singapore en Maleisië) - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Verslag van Willemijn (Singapore en Maleisië)

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Yvette

23 Juli 2011 | Maleisië, Pangkor

Zo, 3 weken Maleisië zit erop, waarin we heel veel gezien en gedaan hebben. Mijn beeld van Maleisië is veranderd van wat ik had voor de vakantie. Want eerst dacht dat het een arm land is waar mensen allemaal in krottenwijkjes wonen. Maar eigenlijk is het een land met veel geld dat veel vooruitgang heeft, en met veel mooie tempels en dieren, zoals apen (waar ik eigenlijk doodsbang voor ben!).

Maar eigenlijk moest ik schrijven wat ik het meest leuk vond, dus dat ga ik nu maar eens doen.

Ik kan niet kiezen uit wat ik het leukst vond, dus ik ga 2 dingen noemen die heel leuk waren. Het kan zijn dat het al in ons dagboek staat, maar dan zien jullie nu mijn kant van het verhaal. Toen wij op weg gingen naar Penang gingen we eerst naar een Orang Oetan park. In dat park wordt er voor gezorgd dat de Orang Oetans niet uitsterven. Ze zorgen daar voor voortplanting. Ze hebben daar verschillende afdelingen waar de Oerang Oetans leven. De leukste afdeling vond ik de baby’s. Daar lagen er 2 kleine aapjes in een kamer in 2 boxen met speeltjes. En alle 2 een luier om! Over mensapen gesproken! Daarna kwam er een afdeling met apen van 1 t/m 4 jaar! Die zaten in een kooi met bomen en touwen. We hebben toen gezien dat ze eten kregen, ze aten vandaag pap. Daarna kwamen er nog wat afdelingen maar die weet ik niet allemaal. Alle apen smachten hun hele leven naar de laatste afdeling. Daar worden ze vrij gelaten en niet meer gevoederd. Ze mogen alles doen wat ze zelf willen als ze maar binnen de hekken blijven, maar dat stelt niks voor. Want de ruimte die ze hebben is zo groot! Op het moment dat je aan komt varen zie je ze al hangen aan touwen, elkaar vlooien en met elkaar spelen. Ik vond dit heel leuk omdat ze daar echt als mensen werden opgevoed en het was gewoon heel leuk.

Het volgende wat ik ook heel leuk vond was het eten bij de Steamboot met de Ravelli’s. Niet omdat het lekker was, want het was eigenlijk vreselijk eten. Snap niet dat mensen daar van kunnen genieten. Maar het was gewoon heel gezellig en grappig. Want dan kom je daar als toerist aan scharrelen.

Ik hoop dat je jullie veel plezier hebben gehad met het lezen van ons dagboek en ik hoop dat jullie met plezier onze verhalen over Bali gaan lezen. Kus, Willemijn.

  • 25 Juli 2011 - 14:30

    De Ravelli's:

    Wij vonden het ook erg leuk Willemijn. Zoiets maak je niet zomaar mee als toerist. Geniet van jullie verdere vakantie in Bali!

  • 26 Juli 2011 - 10:06

    Opa En Oma Lina :

    Mijn allerliefste meisje,
    Wat maken jullie een schitterende reis vol met allerlei belevenissen die je normaal op een vakantie nooit zal meemaken. Jullie zijn nu alweer in Bali en ook hier ga je genieten van heel mooie dingen en natuurlijk missen wij jou! Wij wachten met spanning af op jouw volgende verslag hierover.
    Liefs en kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Pangkor

Singapore, Maleisië & Bali

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2011

Weer thuis

12 Augustus 2011

Bijna Bye Bye Bali

10 Augustus 2011

Scooters en dolfijnen

07 Augustus 2011

Last stop: Lovina

05 Augustus 2011

Op naar onze laatste bestemming op Bali
Yvette

Reisverslag van onze reis naar Singapore, Maleisie en Bali juli en augustus 2011

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 46378

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Thailand, Laos & Cambodja

01 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Singapore, Maleisië & Bali

Landen bezocht: