Verslag van Matthijs (Singapore & Maleisië) - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu Verslag van Matthijs (Singapore & Maleisië) - Reisverslag uit Pangkor, Maleisië van Yvette van der Kleij - WaarBenJij.nu

Verslag van Matthijs (Singapore & Maleisië)

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Yvette

22 Juli 2011 | Maleisië, Pangkor

Ik vond alles leuk aan ons bezoek aan Maleisië. Het eerste wat ik leuk vond was de start in Singapore. Singapore is een leuke stad waar heel veel hoge gebouwen staan. Deze hoge gebouwen konden we heel goed zien vanaf de rondvaartboot die we samen met Michiel/Karen en de meisjes hebben genomen. Het was ook wel spannend dat ik in Singapore meteen naar het ziekenhuis moest. Gelukkig was de wond niet zo groot en zie je er nu bijna niets meer van. Wel jammer dat ik daarom de eerste week van de vakantie een pleister op mijn hoofd had en daarom niet mocht zwemmen.

Het was daarna leuk om met de trein naar Malakka te rijden maar dat duurde best lang. Het hotel in Malakka was heel mooi en ze hadden lekkere koekjes in de lobby. Het leukste in Malakka vond ik de voetmassage door de visjes en daarna om samen met Willemijn en Maarten in de fietstaxi te zitten.

Daarna gingen we naar Kuala Lumpur. Bij het goede ontbijtbuffet heb ik heel veel eieren gegeten. Ik zag in Kuala Lumpur wel veel zwervers op straat. Het uitzicht vanaf de twin towers was heel mooi en we zijn ook op de KL toren geweest. Verder hebben we mijn zonnebril gekocht in China Town. Ik moest deze betalen van mijn Ringgit teller maar gelukkig was de bril niet duur.

Daarna zijn we naar Taman Negara gegaan: de jungle in. Ik vond de nachttour heel spannend omdat we een slang zagen, vleermuizen en een wandelende tak. Het was ook superleuk om met de gids een wandeling te maken waarbij hij veel kon uitleggen maar ook kon laten zien waar je in de stroomversnelling kon meedrijven en hoe je aan een liaan het water in kon slingeren.

Vervolgens naar de Cameron Highlands Resort. Een fijn hotel waar je bij aankomst gemasseerd werd. Het was heel gezellig om Casper te ontmoeten en er was ook een coole gameruimte in het hotel – we hebben daar veel gespeeld. Verder was de vlindertuin heel leuk, door de vele vlinders en andere beesten die je op je hand kon houden.

Ook in Penang en de weg er naartoe hebben we veel met dieren gedaan. Dat was allemaal heel leuk maar we hebben wel bijna een slang overreden. De dieren die we hebben bezocht waren Orang Oetangs, schildpadden en de Python (om mijn nek).

Daarna naar Pangkor Laut, wat heel cool was. Bijvoorbeeld door het grote zwembad, de vele grote lizzards, het ritje op de banaan achter de speedboot en het eten op het strand dat helemaal voor ons alleen was. De krabbetjes op het strand waren ook heel bijzonder.
Nu zijn we lekker op Bali. Ik vond het echt te gek om Maleisië te bezoeken en Bali is nu ook al leuk. Het eten op Bali vind ik ook wel lekker.

Groetjes Matthijs

  • 25 Juli 2011 - 14:41

    De Ravelli's:

    Casper heeft het ook erg naar zijn zin gehad met jullie! Hij heeft geen andere vriendjes meer ontmoet en moet het dus met ons doen :-) Vandaag zijn we met zijn viertjes gaan snorkelen. Casper vond het in het begin wel wat lastig, maar later heeft hij ook genoten van de prachtige onderwaterwereld van Oost-Maleisie. Geniet van jullie vakantie in Bali!

  • 26 Juli 2011 - 09:53

    Opa En Oma Lina:

    Lieve Matthijs,
    Wat kan jij mooie verhalen schrijven zeg, geweldig zoals jij dat hebt gedaan. Oma en opa zijn trots op jou! Jij vond het wel leuk om met je voeten in het water te zitten waar de visjes in zwommen, kriebelde het wel een beetje? Ik zal het ook wel gedaan hebben denk ik. Nu zijn jullie in Bali en hier gaan jullie ook veel beleven. Wij zullen het wel weer lezen.
    kusjes en veel liefs van Opa en Oma Lina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Pangkor

Singapore, Maleisië & Bali

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2011

Weer thuis

12 Augustus 2011

Bijna Bye Bye Bali

10 Augustus 2011

Scooters en dolfijnen

07 Augustus 2011

Last stop: Lovina

05 Augustus 2011

Op naar onze laatste bestemming op Bali
Yvette

Reisverslag van onze reis naar Singapore, Maleisie en Bali juli en augustus 2011

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 46374

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Thailand, Laos & Cambodja

01 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Singapore, Maleisië & Bali

Landen bezocht: